Kratos had bijna niet in de laatste God of War gezeten

Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar het laatste God of War-spel blijkt bijna Kratos-loos geweest te zijn. Dit onthulde game director Corey Barlog.

Hij sprak in een uur durend gesprek Stuart Whyte, directeur van VR Product Development bij Sony London op het Gamelab-evenement in Barcelona. Al heel vroeg in de ontwikkeling, bleek dat er veel stemmen waren die om zijn verwijdering vroegen. ‘Vroeg in de discussie zeiden mensen dat we van Kratos af moesten. Ze zeiden, ‘hij is vervelend, hij is klaar.’ Barlog vervolgde: ‘Ze hielden echt niet van het personage. Ze wilden een nieuw personage. Het kostte veel overtuigingskracht om ze te laten denken dat het een goed idee was.’

Het keerpunt was natuurlijk de introductie van Kratos ‘zoon Atreus, hoewel er wat opschudding was van hogerop tot Barlog wees naar Naughty Dog’s uber-succesvolle The Last of Us als een voorbeeld van een spel met een metgezelpersonage dat een spel niet naar beneden sleepte. ‘We moesten echt een paar eenvoudige regels volgen om te voorkomen dat de ervaring van de speler slecht zou zijn’, verklaarde Barlog. Het bleek een geweldige zet, en God of War op PlayStation 4 werd in 2018 met veel lof onthaald.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*